WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
Cünüplük ve Namaz Uyeoll10
Sitemizi Firefox İnternet Tarayıcısıyla Daha İyi Görebilirsiniz.
Mozilla Firefox 3.6 Download
Sitemizden Yararlanmak İçin Üye Olun Yada Giriş Yapın.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
Cünüplük ve Namaz Uyeoll10
Sitemizi Firefox İnternet Tarayıcısıyla Daha İyi Görebilirsiniz.
Mozilla Firefox 3.6 Download
Sitemizden Yararlanmak İçin Üye Olun Yada Giriş Yapın.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.

Türkiye'nin Paylaşımcı Forumu
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap


 

 Cünüplük ve Namaz

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Da®kAngéLs
Felix F. | Bendeki Sen
Felix F. | Bendeki Sen
Da®kAngéLs


Mesaj Sayısı : 1302
Tecrübe Puanı : 3627
Kayıt tarihi : 05/01/10
Yaş : 30
Nerden : Geldim Ben Buraya?
Ruh Hali : Cünüplük ve Namaz Saldir10
Reklam : Cünüplük ve Namaz 2usehia

Cünüplük ve Namaz Empty
MesajKonu: Cünüplük ve Namaz   Cünüplük ve Namaz EmptyPerş. Nis. 29, 2010 10:26 am

Sorulan Soru :


Ben bazen
gençik işte nefsime hakim olamayıp cunüp oluyorum. Boy
abdesti
aldıktan sonra temiz giysilerimi giyiniyorum. Buraya kadar
tamamda
mesela olabilir..


Halıda,giyside veya başka bir
yerde sperm artıkları olabilir.. Orada
namaz kılınması doğru mudur ?
Kılınabilir mi ?


Diğer sorum ise bir evde zina
yapılıp evden cunüp çıkılırsa o evde
namaz,abdest kılınıp alınabilir
mi veya o evde sorun çıkar mı ?


(
Son sorum benimle değil çok yakın arkadaşımın sorduğu soru.. Yanlış
intiba olmasın.. )



Saygılarla..
Allaha Emanet Olun Yardım Edenlerden
Allah Razı olsun..

Verilen Cevap :

Bir yere
necaset bulaşmışsa sadece necaset olan yerde namaz kılınmaz. O

halının diğer yerlerinde namaz kılınabilir. Ayrıca necaset yıkamakla
veya
ıslak bir bezle silmekle temizlenir.

Görülen ve Görülmeyen
Pislikler:

Görülen; dışkı ve kan gibi gözle görülen ve aynî
varlığı olan
pisliklerdir. Bir defa da olsa kendisinin yok edilmesi
ile temizlenmiş
olur.

Görülmeyen pislik ise sidik gibi
kuruduktan sonra varlığı gözle
görülemeyen pisliktir. Temizlenmesi
yıkayanın temizlendiğine kanaat
getirinceye kadar yıkaması ile
olur. Vesveseli kimse için yıkama sayısı
üçtür. Zahiru'r-rivayeye
göre her defasında sıkmak da gerekir. Çünkü
pisliği çıkaracak olan
sıkmadır.

Temizleme Şekil ve Yolları: Temiz olmayan şeyler:
temizlemek için
özelliklerine göre çeşitli yollar vardır.

1.
Su ile yıkamak: Su, hem pisliği temizleme ve hem de abdest ve gusülde
kullanılma bakımından asıl temizleyicidir. Allah Teâlâ şöyle buyurur:

"Sizi
temizlemek için Allah gökten su indiriyor" (el-A'râf; 7/11); "Biz

gökten temizleyici su indirdik" (el-Furkân, 25/48). Temizlik için
kullanılacak
su, yağmur, kar, nehir, göl, deniz, kuyu, pınar ve sel
sularının
toplandığı gölet suları olabilir. Hz. Peygamber şöyle
buyurmuştur:
"Su, temizdir. Onu tadı, rengi veya kokusu değişmedikçe
dışarıdan
bir şey kirletmez" (Buhârî, Vüdû', 67). Yine Allah elçisi,
Esmâ
binti Ebî Bekir'e elbisesini hayızdan nasıl temizleyeceği
konusunda;
"Ovalar sonra da su ile çitiler" buyurmuştur (Buhârî, Vüdû',
63;
Müslim, Tahâre, 110; Ahmed b. Hanbel, VI, 134, 346).

Hanefilerde
tercih edilen görüşe göre hakikî pislikler gül suyu, sirke,
meyve
ve bitki suyu gibi normal su dışındaki sıvılarla da
temizlenebilir.
Hanefîler su dışındaki temizleyici sayısını yirmibire
kadar
çıkarmışlardır. Diğer mezhepler bunların bazılarında Hanefilerden

farklı görüşe sahiptirler. Ancak su dışındaki sıvılarla abdest alınmaz,
gusül yapılmaz. Bu konuda görüş birliği vardır (el-Kâsânî, a.g.e., I,
83-87; İbnül-Hümâm, a.g.e., I, 133-138; İbn Âbidin, a.g.e., I, 284 vd.;
ez-Zeylaî, Tebyînül-Hakâik, I, 60 vd.; el-Meydânî, el-Lübâb, I, 24
vd.).

Su
ile temizlemenin şekli

1. Necâset, sidik, köpek salyasının eseri
gibi görünmeyen nitelikte ise,
temizlendiğine kanaat getirinceye
kadar yıkanır. Bu da üç defadır.
Delil şu hadislerdir: "Sizden
birinizin kabına köpek ağzını soksa, onu
üç defa yıkasın ". Başka
bazı rivayetlerde yedi defa yıkasın" ifadesi
vardır (Buhârî, Vüdû',
33; Müslim, Tahâre, 89, 91, 92, 93; Ahmed b.
Hanbel, II, 314,
427). "Sizden biriniz uykusundan uyandığında, kaba
sokmadan önce
elini üç defa yıkasın" (Buhârî, Vüdû', 26; Mâlik,
Muvatta', Tahâre,
9; Ahmed b. Hanbel, II, 465). Köpeklerin ağzını
sokmasından dolayı
yedi defa yıkama emri İslâm'ın ilk dönemlerinde
zorunlu olmadıkça
evde köpek beslemeyi sınırlamak amacına yönelik idi.

Necâset, kan
ve dışkı gibi gözle görülen çeşitten ise, bunların
temizliği bir
defa da olsa pisliğin kendisini gidermekle olur. Ancak,
yıkanmasına
rağmen renk ve koku gibi giderilmesi güç bir eseri kalırsa,
bu
zarar vermez. Tercih edilen görüşe göre su saf bir hal alıncaya
kadar
yıkanır. Nitekim Havle binti Yesâr dedi ki: "Ey Allah'ın Resulü!
Benim
bir tek elbisem var ve onda hayız oluyorum". Hz. Peygamber
buyurdu
ki: "Temizlendiğin zaman kan bulunan yeri yıka ve onunla namaz
kıl".
Havle dedi ki: "Ya Resulullah! izi kalırsa?". Buyurdu ki: "Su
sana
yeter, kanın eseri ise zarar vermez" (Ahmed b. Hanbel, II, 364,
380;
eş-Şevkânî, Neylül-Evtâr, I, 40).

İçine sabun, toprak, deterjan
gibi maddeler karışmış olan sular, karışım
aş olduğu takdirde
temizleyicidir. Abdest ve gusülde kullanılan sular
temizdir, fakat
temizleyici değildir. Bunlara "musta'mel (kullanılmış)
sular"
denir. Bunlarla pislik temizlenebilir, fakat abdest, ya da gusül

abdesti alınamaz. Ancak içine pislik karışan veya kendisiyle pislik
yıkanan
kullanılmış sular temiz olmaktan çıkar.

2. Silmek yolu ile
temizleme: Bıçak, cam, cilâlı tahta, mermer, fayans
gibi pisliği
içine emmeyen şeylere bir pislik bulaşınca, yaş bir bez,
sünger
veya toprak, ya da deterjanlı ıslak bezle pisliğin izi
kalmadığına
galip zan meydana gelecek şekilde silinirse temizlenmiş
olur.
Meselâ; kurban kesilen bıçak temiz bir bezle veya toprakla iyice
silinince
temiz olur ve böyle bir bıçak üzerinde iken kılınacak namaz
sahih
olur. Çünkü Ashab-ı kiram düşmanla savaşıyor, kılıçlarını silerek,

bunlar üzerlerinde iken namaz kılıyorlardı.

Sorularla
İslamiyet


Peygamberimizin ümmetine bahşedilmiş nimetlerden
birisi de her yerde
ibadetini yapabilme imkanı tanınmasıdır. Bu
bakımdan temiz olmak
şartıyla
her yerde namaz kılınabilir.
Gasp edilen toprak üzerinde
veya çalıntı bir elbise ile namaz
kılmak doğru olmasa da kıldığı namaz
geçerlidir.
Resulullah
(s.a.v) yedi yerde namaz kılmıyı yasakladımıştır 1.çöplük
2.hayvan
kesilen yer 3.mezarlık 4.yol geçegi 5.hamam 6.deve damı
7.beytulahın
damının üstü.

Sorularla islamiyet


















İkinci
Verilen Cevap :

Temizlik sadece maddi olarak değil
manevi olarak da vardır.Bir evde zina
yapılıyorsa o ev manevi olarak
kirlenmiştir."Günah işlediğiniz
elbiselerinizle daha sonra sevap da
işleyin" bu söz ya hadis ya da
alimlerden birinin sözüydü tam
hatırlamıyorum.
Zina yapmak zaten yedi büyük günahtan birisi bir
insan sürekli zina
yapıp da namaz kılması ne kadar
doğru.Peygamberimiz(s.a.v.) bir yahudi
cenazesinin tabutu evinin bir
köşesine değince o bölgeyi yıkıp tekrardan
yaptırmıştır.Alimler bir
dergah açacakları zaman o evlerin daha
öncesinde olmuş olabilecek
manevi kirlerden arınması için yıkayıp
boyatmışlardır.
Ama bunlar
takvanın üst seviyeleridir. sonuçta namazın farzları
bellidir
ve namaz kıldığın bölgenin temiz olması yeterlidir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://webografya.forum.st
 
Cünüplük ve Namaz
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Namaz Kılmazsak Ne Olur ?
» İmamı Rabbani’nin namaz mektubu !

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
WebOgrafya | Webin Coğrafyası. :: İslam ve İnsan Bölümleri :: İslami Sorular ve Cevaplar-
Buraya geçin: