WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
mahrem bölgelerindeki ve koltuk altındaki kıllar hakkında. Uyeoll10
Sitemizi Firefox İnternet Tarayıcısıyla Daha İyi Görebilirsiniz.
Mozilla Firefox 3.6 Download
Sitemizden Yararlanmak İçin Üye Olun Yada Giriş Yapın.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
mahrem bölgelerindeki ve koltuk altındaki kıllar hakkında. Uyeoll10
Sitemizi Firefox İnternet Tarayıcısıyla Daha İyi Görebilirsiniz.
Mozilla Firefox 3.6 Download
Sitemizden Yararlanmak İçin Üye Olun Yada Giriş Yapın.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.

Türkiye'nin Paylaşımcı Forumu
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap


 

 mahrem bölgelerindeki ve koltuk altındaki kıllar hakkında.

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Da®kAngéLs
Felix F. | Bendeki Sen
Felix F. | Bendeki Sen
Da®kAngéLs


Mesaj Sayısı : 1302
Tecrübe Puanı : 3627
Kayıt tarihi : 05/01/10
Yaş : 30
Nerden : Geldim Ben Buraya?
Ruh Hali : mahrem bölgelerindeki ve koltuk altındaki kıllar hakkında. Saldir10
Reklam : mahrem bölgelerindeki ve koltuk altındaki kıllar hakkında. 2usehia

mahrem bölgelerindeki ve koltuk altındaki kıllar hakkında. Empty
MesajKonu: mahrem bölgelerindeki ve koltuk altındaki kıllar hakkında.   mahrem bölgelerindeki ve koltuk altındaki kıllar hakkında. EmptyPerş. Nis. 29, 2010 10:25 am

Sorulan Soru : arkadaşlar çogu kiş idiyordu bu mahrem
bölgesindeki ve koltuk altındaki
kılları fazla uzamadan kesmek
zorundayız yoksa günah diye.
fakat hiç araştırmadım islamda varmı
böyle bişey. oradaki kıllar uzasa
ne uzamasa ne. eger varsa islamda
yeri eski devirde 600-700 lü yıllar
civarında jilet falan varmıydı
eskiler kesebiliyormuydu bunu merak
ediyorum.

yardımlarınız
için şimdidek teşekkürler.

Verilen Cevap :
Etek
ve kasık arası tüylerinin temizliği, göbek altından başlayıp avret
mahhalindeki kılların alınmasıyla gerçekleşir. Bu temizlikte dübürün
yani
dışkı yerinin etrafındaki kılların da alınıp alınmayacağı konusu
sık
sık sorulmaktadır.

İslamî kaynaklarda, etek tıraşı için daha
çok "'ânet" kelimesi
kullanılmıştır. (Misal olarak bk. Gazalî,
İhya, I/146, ) ki, bu
tâbirde, "dübür" dâhil değildir.

Nitekim
İmam Nevevî, bu konuda şu bilgiyi vermektedir: "Tıraş edilmesi
sünnet
olan etek bölgesi: Her iki cins için, bilinen avret yerlerinin
çevresi
ve üst kısmıdır. İbn Sureyc'e nispet edilen "kiştabu'l-Vedâi'"
adlı
eserde-ki bu kitabın İbn Sureyc'e ait olduğunu zannetmiyorum-
dübürün
çevresindeki kılların tıraş edilmesinin de sünnet olduğuna dair

bir bilgi gördüm. Bu doğru değildir. İtimada şayan hiçbir kaynakta
böyle
bir şeye rastlamadım. Şayet kirlenmeye sebep olduğu düşünülerek
tıraş
edilirse, bunda da bir sakınca yoktur." (Nevevî, el-Mecmu,
I/289).

İslamî
Kaynaklara göre, bu temizleme işi, kişilerin kolayına geldiği
şekilde;
kılları yolarak, "Kils taşı/kılları söken bir ilaç"la veya
tıraş
ederek yapılabilir.

Demek ki, "dübürü”ü tıraş etmemekten dolayı
herhangi bir günah söz
konusu değildir. Ancak dübürün etrafındaki
kılları almanın da bir
günahı yoktur.

Her hafta etek tıraşı
olmak, bıyıkları kısaltmak, koltuk altını
temizlemek, tırnakları
kesmek sünnettir. Şayet başındaki saçını da
tıraş etmeyi adet
edinmişse, onu da haftada bir tıraş etmesi sünnettir.
Bunları kırk
günden fazla yerine getirmemek –bütün mezheplere
göre-mekruhtur(bk.
Cezerî, el-Fıkhu ala’l-Mezahibi’l-arbaa, 2/44-46;
Zuhaylî,
el-Fıkhu’l-İslamî, 1/311).

Hanefilere göre bu tahrimen
mekruhtur(bk. Cezerî, el-Fıkhu
ala’l-Mezahibi’l-arbaa, 2/45).

Ayrıca
normal saç tıraşının zamanı saçın dağınık, çirkin bir şekil
almasına
meydan vermeyecek şekilde ayarlanmalıdır. Çünkü
Efendimiz(a.s.m):
“Başında saçı olan ona ikramda bulunsun/düzgün tutsun,

bakımını-temizliğini yapsın”(Neylu’l-Evtar,1/123) buyurmuştur. Saçın
bir
kısmını kökten tıraş etmek, bir kısmını bırakmak mekruhtur. Bu,
efendimizin
uygulamasına aykırıdır(bk. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî,
1/311).

Şafii
mezhebine göre, burun kıllarını çekmek mekruhtur. Eğer fazla
uzadıysa,
-makasla- keserek kısaltmak sünnettir(bk. Cezrî, a.g.e.
2/44).
Hanefîlere
göre; burundaki kılları çekmek doğru değildir. Çünkü bu
hastalık
yapar. (Fetevâyi Hindiye; Celal Yıldırım; İbn-i Âbidîn)

Malikîlere
göre, -erkek olsun, kadın olsun-güzelliği bozan, insanı
rahatsız
eden bedendeki bütün kılların temizlenmesi caizdir. Kocanın
hoşlanmadığı
kılların temizlenmesi ise, kadına vaciptir(Cezerî,
el-Fıkhu
ala’al-mezahibi’l-arbaa-, 2/45).

Hanefîlere göre, erkeklerin
sırt ve göğsünü tıraş etmesi edebe
aykırıdır( Cezerî, a.g.y.)

Bu
ifadeden anlaşılıyor ki, Hanefilere göre de sırt ve göğüs kıllarını
aldırmak,
haram veya tahrimen mekruh değildir. Olsa olsa, tenzihen
mekruhtur,
edebe aykırıdır.

Kasıklar, en geç kırk gün içerisinde mutlaka
tıraş edilmesi gertekir..
Koltuk altlarını yolmak sünnet olmakla
beraber tıraş etmekte de bir
sakınca yoktur. Tıraş edilen, yolunan
ve kesilen kılları gömmek mendup,
hela ve hamama atmak mekruhdur.
Bunun hastalığa sebep olabileceği
söylenmiştir (Kurtubî, el-Camiu
lî-Ahkâmi'l-Kur îm, II,105; Alâuddîn
Abidîn,
el-Hediyyetu'l-Alâiyye, s. 335).

Bu temizlik, bütün
peygamberlerin şeriatlarında var olagelen bir
temizliktir. Bu
temizliğin cünüp iken yapılması mekruhtur. Uygun olanı,
kişiye
gusül farz olmadan bu temizliklerin yapılmasıdır. Bedenden
ayrılan
her parça temizken ayrılmalıdır.

Beden temizliğinde kullanılan
malzemenin ve âletlerin ayrı bir yerde,
özel kaplar içerisinde,
mikrop kapmıyacak şekilde muhafaza edilmesinde
zaruret vardır. Çoğu
zaman temizlik sırasında kesilmeler, kanamalar
görülebilir. Temiz
olmayan makine ve malzemedeki mikroplar da bu kanla
bedene
karışabilir, küçük bir ihmalden büyük bir rahatsızlık durumu
ortaya
çıkabilir.

Ayrıca bu kılları tüy giderici maddelerle gidermek
de mümkündür.


















Kadınlar
için vücuttaki tüylerin durumu;

Cenab-ı Hak her insanı ayrı
bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün
açıkça okunduğu insan
simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır.
Bunu muhafaza etmek,
sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip,
Allah'ın uygun görüp
ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir
derecesi ve
işaretidir.

Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa,
vücutta bulunan mevcut
durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü
böyle rast gele yapılan
bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet
altına sokabilir.

Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde
yapılan değişiklikleri
şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.),
başına ilâve saç takana,
cildine dövme yapana ve yaptırana,
güzelleştirmek maksadıyla dişini
inceltip seyrekleştirene, kaş ve
kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın
yarattıklarını
değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış
olacaklarını
bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

Fıkıh alimleri bu hadisten
hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten
kadının onları
gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin,
tabi
şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik
kullanmanın
caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer
aza
mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise
bu
sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur
görülmemektedir.
Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde
de bir
mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

Fıkıh
kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:

– Kadını
çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen
sakal,
bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması
câizdir.

“İbn-i
Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple
(eğer
çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!

Bu
kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya
benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s.
370)

Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı
cazip duruma
getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların
cazibesinden korumuş olma
hikmeti de vardır bunda.

Kaşların
arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

“Normal
kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır.
Bunların
dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin
gösteren
ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal

kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz
görülmemiştir.”
(Prof. Dr. Hayreddin Karaman)

Kadınların yüzlerindeki kılları
yolması, kaşlarını inceltmesi,
kirpiklerini uzatması konusunun
şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli
meşgul etmiştir. Hz.
Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir
hadisinde; "Allah yüz
tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin."
(Buhari, 'Libas',
84; Müslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu
ifadenin hangi
fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma
konusu
olmuştur.

Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek
için ve onun
izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin
(sakal, bıyık
tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek
için makyaj
yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki
kaş arası, etrafı)
alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının
dışarı çıkmak için,
yabancılar için yüz kıllarını yolması ve
kaşlarını alması ile
ilgilidir.

Sonuç olarak, hadiste
yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık
veya illet
sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü
çirkinleştiren
yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de,
başkalarına
güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı
kaldırmak
için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha
doğrudur.

İnsan,
Allah'a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb'inin kendisine emanet
ettiği
vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık
vermesi
gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah'ın (cc)
yüzüne
verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan
saygısının,
ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne
aksettirerek
güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce
Allah'a
olan sevgisinin ifadesidir.

(Dr. Jale Şimşek)


















Sorulan
2. Soru :

Allah razı olsun önemli bir konu.. Peki bu
kılları gömemiyecek durumda
olan için başka çözüm yokmu yakmak yada
daha başka bişey kolaylık?


(Bu Sorunun Cevabı
Henüz Gelmemiş Gelince Sizlerle Paylaşıcam.)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://webografya.forum.st
 
mahrem bölgelerindeki ve koltuk altındaki kıllar hakkında.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Patron (Boss) Hakkında Tam Klavuz
» Metin2 Skin Hakkında Bir Çok Konuda Yardım
» Oyun Hakkında Kafanızı Karıştıran En Büyük Sorular ve Cevapları..

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
WebOgrafya | Webin Coğrafyası. :: İslam ve İnsan Bölümleri :: İslami Sorular ve Cevaplar-
Buraya geçin: