WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
[Rehber] Tüm detaylarıyla Skill oluşturma & düzenleme Uyeoll10
Sitemizi Firefox İnternet Tarayıcısıyla Daha İyi Görebilirsiniz.
Mozilla Firefox 3.6 Download
Sitemizden Yararlanmak İçin Üye Olun Yada Giriş Yapın.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
[Rehber] Tüm detaylarıyla Skill oluşturma & düzenleme Uyeoll10
Sitemizi Firefox İnternet Tarayıcısıyla Daha İyi Görebilirsiniz.
Mozilla Firefox 3.6 Download
Sitemizden Yararlanmak İçin Üye Olun Yada Giriş Yapın.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.

Türkiye'nin Paylaşımcı Forumu
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap


 

 [Rehber] Tüm detaylarıyla Skill oluşturma & düzenleme

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Da®kAngéLs
Felix F. | Bendeki Sen
Felix F. | Bendeki Sen
Da®kAngéLs


Mesaj Sayısı : 1302
Tecrübe Puanı : 3627
Kayıt tarihi : 05/01/10
Yaş : 30
Nerden : Geldim Ben Buraya?
Ruh Hali : [Rehber] Tüm detaylarıyla Skill oluşturma & düzenleme Saldir10
Reklam : [Rehber] Tüm detaylarıyla Skill oluşturma & düzenleme 2usehia

[Rehber] Tüm detaylarıyla Skill oluşturma & düzenleme Empty
MesajKonu: [Rehber] Tüm detaylarıyla Skill oluşturma & düzenleme   [Rehber] Tüm detaylarıyla Skill oluşturma & düzenleme EmptyPerş. Nis. 29, 2010 9:39 am

İçerik:




{Part 1} >Veritabanı
#1 - "MAGIC"
Tablosunu anlama.

#2 - "MAGIC_TYPE"
Tablolarını anlama.

#3 - Kendi
skillerinizi düzenleme.


{Part 2} >Client
#1b - "Skill_Magic_Main_us.tbl"
tablosunu anlama

#2b - "Skill_Magic_Main_us.tbl"
tablosunu düzenleme

#3b - "Skill_Magic1-9.tbl" tablolarını anlama

-------------------------------------------------------------------------




{Part 1}>Veritabanı

Ders 1: "MAGIC" Tablosunu anlama.


MAGIC tablosu, içerisinde tüm skillerin barındığı tablodur.
Bu tabloda sadece skillerin temeli bulunur, skillerin etkileri ya da
verdiği hasarlar MAGIC_TYPE tablolarındadır.

Bazı sütunların açıklamaları:
MagicNum: Skill'in ID'sidir - TBL'ler ve
MAGIC_TYPE tablolarındakinin aynı olması gerekiyor.
EnName: Skillin adıdır, sadece
veritabanı için geçerlidir & oyunculara Client kısmındaki (.TBL)
isim görünür.
KrName: EnName ile aynı.
Description: Skill açıklamalarının
yazdığı sütundur, oyunculara Client kısmındaki (.TBL) açıklama görünür.
BeforeAction: Skill kullanılmadan önce
gerçekleşen eylem.
TargetAction: Hedefinizde meydana
gelecek eylemdir. (Skill'lerin çoğunda 0 olarak kullanılıyor.
SelfEffect: 0 yapın, sorun olmayacaktır.
FlyingEffect: Kullandıktan hedefe varana
kadar efetki olan skillerin efekt kodudur. (Örnek: Mage 27 Skilli, Tüm
Ok skilleri)
TargetEffect: Hedefe ulaştığında
gösterilen efekttir, MAGIC_TYPE tablolarıyla bağlantılıdır!
Moral: Tam olarak ne işe yaradığı
bilinmese de skill türlerine göre değişiyor. (AOE skilleri için: 10, Tüm
Atak skilleri için: 7, Tüm partiyi etkileyen skiller için(Escape, Group
Heal): 6, (Genellikle) Buff skilleri için: 4, (Genellikle) Heal
skilleri için: 2...
SkillLevel: Skillin hangi level'da
açılacağını belirleyen sütun.
Skill: Skill'in hangi skill bölümünde
açılacağını belirler. (örnek: 1095 Karus Mage Flame, 1105 Karus Master
Mage Flame, 2076 Human Rogue Assassin, 2086 Human Master Mage Assassin)
(Başındaki 1 Karus, 2 Human skillerini gösteriyor.)
Msp: Skillin harcadığı Mana miktarı.
HP: Her zaman için 0.
ItemGroup: Skillin hangi itemi takarak
kullanılacağını belirler. (Örnek: 0: Warrior-BP silahları, 1:
Dagger'lar, 7: Bow'lar, 9: Tüm Item'larla kullanılır, 11: Stafflar...
UseItem: Skill kullanıldığında oyuncudan
eksilecek Item'dır. Örnek : Stone of .
CastTime: Skilli kull***** kadar geçen
süre. (Mage'nin skill atarken yaptığı el hareketinde geçecek süre)
ReCastTime: Skill'in cooldown'ıdır.
(Skillin tekrar açılması için geçen süre)
SuccessRate: Skill'in başarı oranını
belirler, örneğin fail vermemesi için 100 arada bir fail vermesi için
80.
Type1: MAGIC Tablosuna eklenen skilleri
MAGIC_TYPE tablolarına yönlendirir. Örnek: 1 yaparsanız MAGIC_TYPE1
tablosuna da eklemeniz gerekir skilli.
Type2: Type1 ile aynıdır. Örneğin Ice
skilleri. Mage skillerinin çoğu MAGIC_TYPE3 tablosuna eklenir. Bu
nedenle Mage skillerinde Type1'i 3, Type2'yi 4 yaparsınız ve
MAGIC_TYPE4'e de skilli ekleyerek yavaşlatmasını falan ayarlarsınız.
(Umarım anlamışsınızdır)
Range: Skilli maksimum kaç metre uzaktan
kullanacağınızı belirler.
Etc: Ne işe yaradığı bilinmiyor.
Event: Skill'i görevle açmaya yarıyor.
Örneğin 70+ skiller.


Ders 2: MAGIC_TYPE Tablolarını anlama:


MAGIC_TYPE tabloları skillerin etkileri & damage'leri için
kullanılır.

MAGICTYPE_1-9 tablolarının açıklamaları:
MAGIC_TYPE1:
iNum: Skill'in ID'si.
Name: Skillin adı. Oyunculara Client
kısmındaki (.TBL) isim görünür.
Description: Skillin açıklaması.
oyunculara Client kısmındaki (.TBL) açıklama görünür.
Type: Genellikle 0, Priest attack
skilleri için 1, Assassin defanstan etkilenmeyen skilleri için 2. (Örnek
asas 70, 40 skilleri)
HitRate: Her zaman için 100.
Hit: Atağın %'sini belirler, Örnek:
Blooding 400 (400% attack.).
AddDamage: Skillin bonus hasarı. Örnek
%400 damage ve 150 additional damage gibi skiller.
Delay: Her zaman için 100.
ComboType: Her zaman için 0.
ComboCount: Her zaman için 1.
ComboDamage: Her zaman için 0.
Range: Her zaman için 0.

MAGIC_TYPE2:
MAGIC_TYPE1 ile aynı, tek farkı archer skillleri için (ve Throwing
Knife).

MAGIC_TYPE3:
MAGIC_TYPE1 ile aynıdır.
Genellikle Mage skilleri ve Heal skilleri için kullanılır.

Özel Sütunlar:
Radius: AoE skilleri içindir. Burdaki
sayı AoE skillerinin kaplayacağı alanı belirler.
Angle: Her zaman için 0.
DirectType: Tam olarak ne işe yaradığı
bilinmese de, Asas yüzde skilleri için 9, mana silen skiller-mana
potları için 2, diğer tüm skiller için 1.
FirstDamage: Skill ilk kullanıldığında
verilecek hasar.
EndDamage: Zamanlı hasarda son verilecek
hasar.
TimeDamage: Ayarlanan süre içinde
verilecek hasar.
Duration: Vurulan skillin etkisinin kaç
saniye süre düşmanda duracağını belirler. Örnek Nova atınca düşmanda kaç
saniye etkili olacağı.
Attribute: Skillin içerdiği özel etki,
örnek: stun: 3, fire: 1, ice: 2, poison: 6

MAGIC_TYPE4:
iNum, Name ve
Description sütunları aynı.
Genellikle, bu tablo Buff / Debuff gibi skiller için kullanılır
BuffType: Skill'in türünü belirler, Buff
skilleri: 1, AC skilleri: 2, Attack'ı etkileyen (massive, wolf): 4,
Attack hızını(Frenzy, Outrage): 5, Yürüme hızını: 6, Stat Bonus veren
(lion sc): 7, Resist skilleri için: 8, Illusion gibi skiller için: 9,
Absoulte Power gibi skiller için: 10, Exp Kazanımını artıran skiller
için: 11
Radius: AoE skilleri içindir. Burdaki
sayı AoE skillerinin kaplayacağı alanı belirler.
Speed: BuffType = 6 yaptığınızda,
Yavaşlatan skiller için yürüme hızını belirler. (100: Normal yürüme
hızı, 50, %50 yavaş yürüme)
AC: BuffType = 2 yaptığınızda, AC
Bonus'u buradan ayarlayabilirsiniz.
ACPct: Bufftype = 2 yaptığınızda,
skillin % kaç ac artıracağını buradan ayarlarsınız.
Attack: Bufftype = 4
yaptığınızda, skillin artıracağı attack'ı buradan ayaralarsınız.
MagicAttack: Bufftype = 10
yaptığınızda, skillin artıracağı Magic Attack yüzdesini ayarlarsınız.
(Örneğin: Absolute Power Skill) Temel 100'dür, 110 yaparsanız +%10 magic
attack verir.
MaxHP: Bufftype = 1 yaptığınızda,
skillin HP'yi kaç artıracağını ayarlarsınız.
MaxHPPct: Bufftype = 1
yaptığınızda, skillin artıracağı HP yüzdesini ayarlarsınız. (Örneğin:
Undying) Temel 100'dür, 160 yaparsanız +%60 hp verir.
MaxMP: Bufftype = 1 yaptığınızda,
skillin MP'yi kaç artıracağını ayarlarsınız.
MaxMPPct: Bufftype = 1
yaptığınızda, skillin artıracağı MP yüzdesini ayarlarsınız. Temel
100'dür, 160 yaparsanız +%60 mp verir.
HitRate: Bufftype = 9, Şimdilik
sadece Illusion skilli için kullanılıyor. MaxMPPct ile kullanımı aynı.
AvoidRate: Her zaman için 100.
Str: Bufftype = 7 yaptığınızda,
Str Bonus!
Sta: Bufftype = 7 yaptığınızda,
HP Bonus! (In Stat Points!)
Dex: Bufftype = 7 yaptığınızda,
Dex Bonus!
Intel: Bufftype = 7 yaptığınızda,
Int Bonus!
FireR: Bufftype = 8 yaptığınızda,
Fire Resistance!
ColdR: Bufftype = 8 yaptığınızda,
Ice Resistance!
LightningR: Bufftype = 8 yaptığınızda,
Lightning Resistance!
MagicR: Bufftype = 8
yaptığınızda, Magic Resistance!
DeseaseR: Bufftype = 8
yaptığınızda, Disease Resistance!
PoisonR: Bufftype = 8
yaptığınızda, Poison Resistance!
ExpPct: Bufftype = 11
yaptığınızda, exp artışını değiştirebileceğiniz sütun. Örnek: Symbol of
Warrior. (160 yaparsanız %60 daha fazla exp kazandırır)

MAGIC_TYPE5:
Genellikle Cure ve res skilleri için kullanılır
Type: Cure tipi. (1 => DoT skiller
için ; 2 => Debufflar için ; 3 => Res skilleri için kullanılır)
ExpRecover: Reslenecek exp yüzdesi.
NeedStone: Res için gereken taş sayısını
belirtir.

MAGIC_TYPE6:
Dönüşmeler için kullanılır.
Size: Dönüşülecek modelin boyutunu
belirtir. (% olarak).
Transform ID: Canavar ya da NPC'nin
ID'sini belirtir.
Duration: Dönüşümün süreceği uzunluk.
MaxHP: Dönüşüm sonrası HP'yi belirtir,
HP'nin değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
MaxMP: Dönüşüm sonrası MP'yi belirtir,
MP'nin değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
Speed: Dönüşüm sonrası yürüme hızını
belirtir, yürüme hızının değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
AttackSpeed: 'R' vuruşlarının hızıdır,
değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalHit: Oyuncunun bu dönüşümle
birlikte yapacağı maksimum damage'i belirtir.
TotalAc: Dönüşüm sonrası AC'yi belirtir,
AC'nin değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalHitRate: Dönüşüm sonrası HitRate'i
belirtir, HitRate'in değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalEvasionRate: Dönüşüm sonrası
EvasionRate'i belirtir, EvasionRate'in değişmemesini istiyorsanız 0
yapın.
TotalFireR: Dönüşüm sonrası Fire
Resistance'ı belirtir, Fire Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0
yapın.
TotalColdR: Dönüşüm sonrası Ice
Resistance'ı belirtir, Ice Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0
yapın.
TotalLightningR: Dönüşüm sonrası
Lightning Resistance'ı belirtir, Lightning Resistance'ın değişmemesini
istiyorsanız 0 yapın.
TotalMagicR: Dönüşüm sonrası Magic
Resistance'ı belirtir, Magic Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0
yapın.
TotalDeseaseR: Dönüşüm sonrası Disease
Resistance'ı belirtir, Disease Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0
yapın.
TotalPoisonR: Dönüşüm sonrası Poison
Resistance'ı belirtir, Poison Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0
yapın.
Class: Her zaman için 1111.
UserSkillUse: Skilli kullanacak kişi
user'sa, 1 olarak ayarlayın, NPC ise 0.
NeedItem: Scroll'un ID'si, 2 normal, 1
özel.
SkillSuccessRate: Her zaman için 0.
MonsterFriendly: Her zaman için 0.

MAGIC_TYPE7:
Bu tablo genellikle provoke ya da uyutma skilleri için kullanılır.
nIndex: Skill ID'si.
strNote: Açıklama, oyunculara Client
kısmındaki (.TBL) açıklama görünür.
byValidGroup: Ne işe yaradığı
bilinmiyor.
byNationChange: Canavarın ırkı Human'a
çevrilecekse 2, Karus'a çevrilecekse 1, değişmeyecekse 0.
shMonsterNum: Skillden etkilenecek
maksimum canavar sayısı.
byTargetChange: Skillden etkilenen
canavarın durumu. (1 => Provoked ; 2 => Uyutma)
byStateChange: Ne işe yaradığı
bilinmiyor.
byRadius: AoE skillin kapladığı alan.
shHitRate: Her zaman için 100.
shDuration: Skillin canavarda süreceği
etki süresi.
shDamage: Canavara verilecek hasar.
byVisoin: Her zaman için 100.
nNeedItem: Skill atıldığında
kullanılacak item ID'sini girin.

MAGIC_TYPE8:
Bu tablo her türlü Teleport skilleri için kullanılır.
Target: Kullanan kişi hedefe
ışınlanacaksa 1 olarak ayarlayın.
Radius: Skilli kullanan kişinin alacağı
maksimum mesafe.
WarpType: Kullanan kişinin ışınlanacağı
hedef türü. ( 25 => PARTY'deki arkadaşına (YA DA genellikle 25) ; 12
=> FRIENDLIST'den seçilmiş arkadaşa ; 1 => Respawn noktasına ; 21
=> Canavara)
ExpRecover: Ne işe yaradığı bilinmiyor 0
olarak ayarlaryın.

MAGIC_TYPE9:
Lupine Eyes, Stealth skilleri ve summon skilleri için kullanılıyor (Emin
değilim başka ne için)
ValidGroup: Ne işe yaradığı bilinmiyor. 0
olarak ayarlayın.
NationChange: Summon edilen canavarın
hangi ırktan olacağını belirler. (1 => Karus ; 2 => El Morad ; 0
=> Tarafsız)
MonsterNum: Summon edilen canavarın
ID'si.
TargetChange: Ne işe yaradığı
bilinmiyor.
StateChange: Ne işe yaradığı bilinmiyor.
Radius: AoE skillinin kapladığı alan.
HitRate: Ne işe yaradığı bilinmiyor. 100
olarak ayarlayın.
Duration: Kullanılan skillin etkinlik
süresi.
AddDamage: Skilli kullanırken verilecek
hasar (yalnızca Radius belirlerseniz çalışıyor!)
Vision: Emin değilim, 100 olarak
ayarlayın.
NeedItem: Summon için gereken Item.

Ders 3: Kendi skillerinizi düzenleme:


-> Bazı sütunları nasıl dolduracağınızı bilmiyorsanız, benzer
skillere bakarak yola çıkın.
-> Magic Attack'larına asla çok yüksek Damage vermeyin!
-> Aynı türden skilleri benzer skiller ile karşılaştırıp kontrol
edin, hatta genellikle kopyala yapıştır yapın ki zamandan tasarruf edin.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

{Part 2} >Client


Açıklama:
Client bölümü Database'e oldukça benziyor, eğer DB kısmını anladıysanız
Client kısmında da başarılı olursunuz.
Öncelikle GoatCheez & KO TBL Editor'ü indirelim!

Ders 1b: Skill_Magic_Main_us.tbl tablosunu anlama


Aslında hemen hemen MAGIC tablosuyla aynı, tüm sütunları DB'de
yaptığınız gibi karşılaştırabilir ve düzenleyebilirsiniz.

Bunun dışında kısaca bilgi vermek gerekirse, TBL'deki hangi sütunun
DB'deki hangi sütuna denk geldiğini yazayım.

Sütun 0 => MagicNum
Sütun 1 => EnName
Sütun 2 => KrName
Sütun 3 => Description
Sütun 4 =>
yaradığı bilinmiyor, ekleyeceğiniz skill'e benzer bir skillden bakarak
geçirin>

Sütun 5 => BeforeAction
Sütun 6 => TargetAction (Her zaman 0)
Sütun 7 =>
andaki sizin üstünüzde çıkan efekt için kullanılıyor.>

Sütun 8 =>
yaradığı bilinmiyor, ekleyeceğiniz skill'e benzer bir skillden bakarak
geçirin>

Sütun 9 =>
Sütun 10 => SelfEffect (Her zaman 0)
Sütun 11 => FlyingEffect
Sütun 12 => TargetEffect
Sütun 13 =>
yaradığı bilinmiyor, ekleyeceğiniz skill'e benzer bir skillden bakarak
geçirin>

Sütun 14 => Moral
Sütun 15 => SkillLevel
Sütun 16 => Skill
Sütun 17 => Msp
Sütun 18 => HP
Sütun 19 => ItemGroup
Sütun 20 => UseItem
Sütun 21 => CastTime
Sütun 22 => ReCastTime
Sütun 23 =>
Sütun 24 =>
Sütun 25 => SuccessRate
Sütun 26 => Type1
Sütun 27 => Type2
Sütun 28 => Range
Sütun 29 => Event

Ders 2b: Skill_Magic_Main_us.tbl tablosunu düzenleme


Az önce de dediğim gibi, DB ile hemen hemen aynı. Sütunların DB'deki
gibi adı olmadığı için her zaman diğer sütunlarla karşılaştırarak yapın
ve doğru sütunu düzenlediğinizden emin olun. Ayrıca, hiçbir .tbl'i Doğru
Şifreleme Sistemini
seçmeden kaydetmeyin.

Doğru Şifreleme Sistemini Seçme:
-> TBL Editor'ünüzden 'Düzenle' sekmesine tıklayın.
-> 'Şifreleme Sistemi'ne tıklayın' & 'Standart KO'yu
seçin.

Daha sonra kaydedin ve çıkın.


Ders 3b: Skill_Magic1-9.tbl tablolarını anlama


Bu kısımda, {Part 1} Ders 3: MAGIC_TYPE1-9 tablolarını anlama bölümüne
bakmanız yeterli olacaktır. Skill_Magic1-9 Tbl'leri, MAGIC_TYPE1-9
tabloları ile tamamen aynıdır. Anlamayan olursa daha detaylı şekilde
anlatmaya çalışırım bu kısmı.

KernKraft'a Teşekkürler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://webografya.forum.st
 
[Rehber] Tüm detaylarıyla Skill oluşturma & düzenleme
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Skill ID'leri Ve Skill No'ları
» Rehber Taşı | Kehane
» Bdw Nedir? Kimler Girebilir ? Kuralları-Önemli İp Uçları {Geniş Rehber}

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
WebOgrafya | Webin Coğrafyası. :: Knight Online USKO & Private Serverlar & Metin2 & Karahan :: Private Serverlar Genel-
Buraya geçin: