WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
Flört Etmek Uyeoll10
Sitemizi Firefox İnternet Tarayıcısıyla Daha İyi Görebilirsiniz.
Mozilla Firefox 3.6 Download
Sitemizden Yararlanmak İçin Üye Olun Yada Giriş Yapın.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
Flört Etmek Uyeoll10
Sitemizi Firefox İnternet Tarayıcısıyla Daha İyi Görebilirsiniz.
Mozilla Firefox 3.6 Download
Sitemizden Yararlanmak İçin Üye Olun Yada Giriş Yapın.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
WebOgrafya | Webin Coğrafyası.

Türkiye'nin Paylaşımcı Forumu
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap


 

 Flört Etmek

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Da®kAngéLs
Felix F. | Bendeki Sen
Felix F. | Bendeki Sen
Da®kAngéLs


Mesaj Sayısı : 1302
Tecrübe Puanı : 3627
Kayıt tarihi : 05/01/10
Yaş : 30
Nerden : Geldim Ben Buraya?
Ruh Hali : Flört Etmek Saldir10
Reklam : Flört Etmek 2usehia

Flört Etmek Empty
MesajKonu: Flört Etmek   Flört Etmek EmptyCuma Mayıs 07, 2010 1:19 pm

- Flört Müslümanlarların lügatında yeri olan bir kelime olmadığı
gibi, ifade ettiği mânâ da Müslümanlarda hayat bulan bir olay değildir.
Flörte kimler ne mânâ yüklerse yüklesin. İslâm böylesine hissi bir
konuda erkekle kadına sınırlar çizer ve Efendimizin meşhur ikazı iki
tarafı da kesin ölçülerle korumaya alır, muhafaza eder.

Nedir Efendimizin kesin ve çok makul olan ikazı?

– Yabancı bir kadınla bir erkek iki ikiye, baş başa kalırlarsa
üçüncüleri şeytandır!

Evet, biribirine yabancı iki karşı cinsin tenha bir yerde baş başa
kalışları; hislerinin isyanına, yaratılışta var olan duyguların
ayaklanmasına vesile teşkil eder. Cinsi hislerin ayaklanması ve
isyanından sonraki safhaları ise kimse kestiremez. Nerede başlar,
nerelere kadar gider. Zaten toplum hayatındaki pişmanlıkların, hatta
cinayetlerin ve kötülüklerin büyük çoğunluğunun bu ikaza kulak
asmayıştan, aradaki sınırı aşıp taşmaktan kaynaklandığı da yaşanan
günlük olaylarla sabittir.
Bunun istisnası yok mu, her kadın, her erkek böyle mi?

Elbette öyle bir iddiamız olmaz. Elbette her kaidenin istisnası olur.
Lakin istisnalar hep müstesna kalır, umumi hükmü değiştirmez. Bildiğim
gerçek odur ki kadın kendisini şaibe altına sokacak laubaliliklerden
uzak kalmalı, kolay elde edilen, kolayca da terk edilen eğlence metaı
haline gelmemelidir.

Bilindiği üzere kolay elde edilen şeyin kıymeti pek bilinmez, kolayca da
terk edilmesinde mahzur düşünülmez. Değerli şeyler ise hep zor elde
edilir, böylece de kolayca terk edilmezler. Kadın değerlerin en yücesi,
itibarını korunması lazım gelenlerin de en önde gelenidir. Kadının bir
gün falanın yanında, öteki günü de filanın kolunda olması, bir başka gün
ise kimin yanında olacağının bilinmez hale düşmesi, onu hayatı boyunca
itibarsızlığa mahkum eder. Bir değerli hayatı böylesine değersiz ve
itibarsız hale düşüren şeye ise siz ister flört deyin, isterse başka bir
şey; ne savunulur ne de sonucu basite alınacak bir doğallık olarak
görülebilir.

Yine bir kudsi beyandan öğrenmekteyiz ki sonu evliliğe varmayan
gayrımeşru yakınlaşmalardan taraflar öylesine pişmanlık duyacak ki
ahirette:

– Keşke ateş parçası tutsaydım da böyle sonuçlar verecek başlangıçlar
yapmasaydım diye feryat edeceklerdir.
Ama bunun faydası olmayacaktır. Çünkü ok yaydan çıkmış, kurşun hedefi
vurmuş; tamiri mümkün olmayan tahribat vaki olmuştur.

Onun içindir ki dindar ailelerde kadın, kuracağı yuvada mutlu ve huzurlu
olmak için geride şaibeli bir geçmiş bırakmamaya çok dikkat eder,
vardığı yerde başına kakılacak bir sürü yanlışların sahibi olmama
konusunda büyük titizlik gösterir. Bu dikkat ve titizliğinden dolayı da
ömür boyu sevinç duyar, itibar sahibi olmanın mutluluğunu yaşar.

Kadını tertemiz mutlu bir ailenin kurucusu değil de, günlük zevklerin
malzemesi haline getiren erkekler, yahut da kendilerini bu duruma
düşürmüş kadınlar elbette konuyu bizim gibi yorumlamayacak, hallerine
uygun düşen hayatın savunucusu olacaklardır. Böylelerine bizim ne
söyleyecek sözümüz, ne de verecek cevabımız olur. Kendi düşen ağlamazdan
başka.


Ahmed Şahin; Aile İlmihali (s.142)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://webografya.forum.st
Da®kAngéLs
Felix F. | Bendeki Sen
Felix F. | Bendeki Sen
Da®kAngéLs


Mesaj Sayısı : 1302
Tecrübe Puanı : 3627
Kayıt tarihi : 05/01/10
Yaş : 30
Nerden : Geldim Ben Buraya?
Ruh Hali : Flört Etmek Saldir10
Reklam : Flört Etmek 2usehia

Flört Etmek Empty
MesajKonu: Geri: Flört Etmek   Flört Etmek EmptyCuma Mayıs 07, 2010 1:20 pm

gerçekden güzel yazı fakat
bilmek istediğim birşey var gerçekden merak ettiğim karşı cins bir
insanla nasıl tanışıp kaynaşıp birbirimizi tanıyabiliriz?
bununda elbet vardır ölçüsü bu konuda biraz yazarsan sevinirim







Sana evlenmeden önce görüşmenin ölçüsü ile ilgili bir yazı
vereceğim, umarım işine yarar.


Evlenmeden önce görüşmenin ölçüsü nedir?

Sünnette bu hususta iki yol görüyoruz. Birisi, kişinin güvendiği bir
kadını evlenmek istediği bir kıza bakması için göndermesidir. Enes bin
Mâlik’in bu konuda şöyle bir rivayeti vardır:

“Resulullah (a.s.m.) Ümmü Süleym’i bakması için bir kadına göndermiş,
‘ayak üstlerine bak, ağzını kokla’ buyurmuşlardır.” Bu isteklerden gaye,
bacaklarının düzgün olup olmaması, diğeri de ağız kokusunun olup
olmadığıdır.

Bu mesele iki taraflıdır, yani aynı husus kadın için söz konusudur.
Evlenecek kız da, evlenme niyetinde olduğu erkeğe birisini göndererek,
aradığı özellikler neyse onu öğrenebilir.

Evlenecek tarafların birbirini araştırmasının sünnetteki diğer bir şekli
de doğrudan birbirlerini görmeleridir. Bunda erkek evleneceği kızın yüz
ve beden güzelliğini öğrenir. Burada ancak yüzüne, ellerine ve boyuna
bakabilir. Yüz güzelliğe, eller zerafete ve hayra delalet eder. Boy da
uzunluk ve kısalığı hakkında kanaat verir.

Bu meselede Peygamberimizin bizzat verdiği ruhsat vardır.
Ebû Humeyd’in rivayetine göre Peygamber Efendimiz (a.s.m.) şöyle
buyurmuşlardır:
“Sizden biriniz bir kadınla evlenmek istediğinde ona bakmasında bir
sakınca yoktur. Ancak evlenme niyetiyle bakması caizdir. Bunu baktığı
kadın bilmese de hüküm değişmez.”

Hattâ bu hususu Sevgili Peygamberimizin (a.s.m.) teşvik ettiğini de
görüyoruz. Şöyle ki:
Muğîre bin Şûbe bir kadınla evlenmek istiyordu. Peygamberimiz (a.s.m.),
ona, “Git, onu gör. Zira görmek, aranızda âhenk olması bakımından daha
iyidir.”

Bir başka hadis-i şerifte de Peygamberimizin nasıl yol gösterdiğini
öğreniyoruz:
“Sizden biriniz bir kadınla evlenmek istediği zaman onunla evlenmesini
teşvik edici özelliklerine bakabilirse baksın.”

Bu hadis-i şerifler bakmanın lüzumunu, faydasını ve hikmetlerini
anlatıyor. Bakma ve görüşme esnasında bazı sınırlamalar da vardır.
Birincisi görüşme yeri ile alakalıdır. Bu meseleye şu hadis-i şerif ışık
tutuyor:

“Sizden kim Allah’a ve âhiret gününe inanıyorsa, yanında mahremi olmayan
bir kadınla başbaşa kalmasın. Zira bunu yaparsa üçüncüleri şeytan
olacaktır.”

Bunun için evlenmek düşüncesiyle görüşecek olan tarafların yanında
mutlaka üçüncü bir şahıs hazır olmalıdır. Aksi halde “halvet” olarak
tabir edilen “başbaşa yalnız kalma” söz konusu olur ki, bu caiz
değildir. Bu görüşmenin içine konuşma, sohbet etme, tarafların
birbirlerinden talep ve isteklerini dile getirmeleri de mümkündür. Çünkü
gerek konuşmadaki tutukluk veya kekemelik, gerekse ses tonu; tarafların
düşünce ve kültür seviyeleri daha çok konuşunca açığa çıkar.

Bu görüşme ve konuşmalardan bir müddet sonra tarafların birbirleri
hakkındaki kanaat ve intibaları belli olur. Çok geçmeden kararlarını
bildirirler. Dinî müsaade bir defalık görüşme için vardır. Üç-beş defa
görüşme hem ciddiyetten uzaktır, hem de kurulacak ailenin sağlığı
açısından bir faydası yoktur.

Bu meseleye Şâfiî mezhebinin bakışı aile müessesesinin vakar ve
ciddiyetini göstermesi bakımından dikkat çekicidir. Evlenmek isteyen
kişinin, talip olmadan önce kıza bakması gerekir. Bundan kızın ve
ailesinin haberinin olmaması lâzımdır. Bu şekilde davranmak kızın ve
ailesinin şerefi açısından daha münasiptir. Eğer kızı beğenirse talip
olur, böylece kız da, ailesi de incinmemiş olur. Makul ve tecrübeye
şayan olan görüş de budur. Kızın izni olsun olmasın, bakmanın caiz
olduğunu gösteren hadis-i şerifler de bu görüşü teyid etmektedir.

Nikâha kadar bundan sonraki görüşmelerde, herhangi yabancı bir kadına
bakmada olduğu gibi, şehevî bir duygu taşımamak kaydıyla bakmakta bir
mahzurun olmadığı açıktır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://webografya.forum.st
 
Flört Etmek
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
WebOgrafya | Webin Coğrafyası. :: İslam ve İnsan Bölümleri :: İslam ve İnsan-
Buraya geçin: