Da®kAngéLs
Mesaj Sayısı : 1302 Tecrübe Puanı : 3627 Kayıt tarihi : 05/01/10 Yaş : 30 Nerden : Geldim Ben Buraya? Ruh Hali : Reklam :
| Konu: Basit ama Etkili SEO Teknikleri C.tesi Mayıs 01, 2010 7:26 pm | |
| Basit ama Etkili SEO Teknikleri Merhaba arkadaşlar,
Size burada bildiğimiz ama uygulama konusunda tembellik yaptığımız veya bende bunu biliyorum zaten dediğimiz ama uygulamasını yapmadığımız konulardan bahsedeceğim. Burada ki adımları harfiyen takip ettiğiniz de kesinlikle başarı sağlarsınız. SEO konusunda uzun sürelerdir bireysel olarak uğraş veriyorum, burada vereceğim bilgiler tamamen kişisel deneyim ve araştırmalar neticesinde edindiğim tecrübelerdir.
Şimdi gelelim şu meşhur SEO tekniklerine;
- Öncelikle eğer "Sabır" sahibi değilseniz, SEO ile sakın uğraşmayın.
Yaptığınız işlemlerin meyvesini 1-2 hafta gibi kısa bir periyodda almanız pek mümkün değildir. Bot ların sitenizi ziyareti sizi sıralamaya alması elbette ki zaman alacaktır.
- Sitenizde yayınlayacağınız bilgiler, kesinlikle sizin kendi özgün yazılarınız olsun.
Bu tüm arama motorları için ortak bir taleptir ve Optimizasyonda ilk üçte bulunan önemli kriterlerden biridir. Optimize edeceğiniz sayfada karakter sayısı minimum 2.000 karakter uzunluğunda olmalıdır. Ne kadar çok yazı olur sa sitenizde o kadar çok bilgi var anlamında diye algılanmaktadır. Yazılarınız eğer alıntı olur ise de, alıntınız kesinlikle sayfa yoğunlunuzun %10 nu nu geçmemelidir. Yoksa arama motorları sizi kopyacı olarak nitelendirecek ve size gereken değeri vermeyecektir.
Şöyle düşünün, emek verilmeyen bir işleme siz ne kadar değer verirsiniz.
- Resim yoğunluğu ve Alt Tag lar
ğer bir resim galerisi açmıyorsanız. Sayfanızda (yoğunluğa göre) çok fazla resim kullanmayın. Çünkü resimlerin içeriği okunamaz sadece dosya olarak görülürler.
Resim kullandığınızda Alt Tag (yani resimlere açıklama) yapmayı unutmamalısınız. Bu açıklama arama motoru tarafından o resmin ne ile ilgili olduğunu anlamasına imkan verecektir.
Bununla beraber kullanacağınız resimlere gelişi güzel isim vermek yerine, kullandığınız yerdeki konu ile ilgili isim vermenizdir. Özellikle resim adlarını Keyword leriniz ile ilişkilendirmeniz de çok fayda vardır.
Resimlerinizi gösterirken onları web ortamına optimize etmenizde fayda vardır. Bunun için photoshop , picasa gibi düzenleyiciler kullanabilirsiniz. Bunun önemi şudur; spider siteye girdiğinde resim boyunlarına bakar, sayfanın ortama açılış hızını hesaplar, eğer sizin resminiz diyelim ki 400 kb büyüklüğünde bir dosya ise bu spider a göre sizin sayfa açılış hızınızı düşürecektir. Dolayısı ile spider a burada aynı resmi 20 kb olarak gösterdiğinizde spider sizin sayfanızın çabuk açılacağını ve ziyaretciyi bekletmiyeceğini düşüneceği için size artı puan verecektir.
Şunu unutmayın arama motorları her düzenlemeyi ve sınıflandırmayı ziyaretçilerin konforu ve rahat ulaşımı için yapmaktadır. Sizin görevinizde bu kriterlere uymaktır.
- Butonlar
Buton kullanırken flash, java, ajax, dhtml tipte uygulamalar kullanmaktan kaçının. Çünkü butonlarınız sizin sitenizde ki ünitelerin başlıkları olup en önemli keyword leri oluşturmaktadır. Dolayısı ile kullanacağınız buton un ne olduğunu spider ın okuyamamasi size büyük puanlar kaybettirir.
- Site içi kullanılacak Link yapısı
Sitenizde kullanacağınız linkler de de aynı resimlerde olduğu gibi tag kullanmayı unutmayın. Kullanacağınız tag spider'a o linke gidildiğinde konunun ne ile ilgili olduğunu söyler.
Link yapısı çok önemli bir konudur. bir yazınıza link verirken, link verdiğiniz kelimenin veya kelimelerin gidilecek sayfanın adı ile aynı kelimnelerden oluşması size inanılmaz bir puan kazandırır. Çünkü buradaki kelimelerin aynı olması o kelimenin yoğunluğunu gösterir ve spider ın dikkatini çeker. Örnek verecek olursak;
İstanbul'da gezilecek yerler ile bilgiyi buradan edinebilirisiniz. Bu linkte "buradan" kelimesi istanbulda-gezilecek-yerler.html isimli dosyaya linklenmiştir.
Bu link optimize edilen bir link değildir. Spider bu linkten şunu anlıyacaktır. "buradan" kelimesi istanbulda-gezilecek-yerler.html dosyasına gidiyor.
Halbuki; İstanbulda gezilecek yerler ile bilgiyi buradan edinebilirsiniz. Bu linkte "istanbulda-gezilecek-yerler" kelimesi istanbulda-gezilecek-yerler.html isimli dosyasına linklenmiştir.
Bu link optimize edilmiş bir linktir. Çünkü Spider bu linkten şunu anlıyacaktır. "istanbulda-gezilecek-yerler" kelime bütünlüğü istanbulda-gezilecek-yerler.html dosyasına gidiyor.
Buradan çıkan sonuç şudur. istanbulda gezilecek yerler kelimesi aynı dosyaya linklendiğinden spider a üzerine basa basa, "istanbulda gezilecek yerleri arıyorsan istanbulda-gezilecek-yerler.html dosyasında bulabilirsin" ibaresini anlatmaktadır.
[b]- Heading 1-2-3-4-5 kullanımları
Headingler (h1-h2-h3-h4-h5) bize sayfamızda neyin üzerine basa basa anlattığımızı göstermeye yarayan başlık yapılarıdır. Heading ler punto olarak 1'den 5'e doğru punto olarak büyükten küçüğe doğru gitmektedir. Örnek olarak Heading 1 24pt ise Heading 5 12 pt olabilir.
Bir sayfa hazırlarken elbette tüm headingleri kullanmak görsellik açısından pek mümkün olamıyabilir ama en azından size tavsiyem h1-h2-h3 leri bir sayfada kullanmanızdır. Headingleri kullanmanız çok önemlidir. Spiderlar için headingler bir kitabın index sayfasındaki konu başlıklarıdır. Özellikle H1. Görselliğe önem veriyorsanız headingleri css sayfalarınızdan düzenliyebilirsiniz.
- Title - Description - Keyword - İçerik - Heading - Linkler ilişkisi
İşte bu bölüm bir sayfanın optime edilmesinde ki en önemli matematiksel durumun olduğu yerdir.
- Keyword Density (Keyword Yoğunluğu)
Keywordleriniz sizin bulunabilirliğinizi ve bulunmanızı sağlayan kelimelerdir. Öncelikle şunu unutmayın, her sayfanın keywordleri farklı olmalıdır. Çünkü her sayfayı aynı şekilde optimize ederseniz hep aynı şekilde görüntülenirsiniz. Bir safyada kullanacağınız keyword sayısı 20 kelimeyi aşmamalıdır. Bir sayfa da optimize edeceğiniz keyword sayısı 3 ü veya 1 pharse si(keyword bütünlüğü, yani 2-3 kelime " istanbulda gezilecek yerler" gibi) geçmemelidir. Yoğunluk sizin sayfanızın neyi anlatmaya çalıştığınızı, ziyaretcinin sizin o sayfanıza girdiğinde ne ile ilgili bilgi bulabileceğini belirler.
Ama şu hataya sakın düşmeyin. Sayfamda ne olduğunu anlatacağım diye kesinlikle flood veya gereksiz keyword kullanımları yapmayın. Keyword yoğunluğu sizin sayfanızda bulunan kelimelerin en fazla %4-5 'ü kadar olmalıdır.
Yani 100 kelimelik bir metniniz(body) varsa burada keyword ünüzü en fazla 4-5 defa kullanmanız gerekmektedir.
Sayfanın görünmeyen kısmı olan Description da ise optimize edeceğiniz keyword kesinlikle kullanılmalıdır.
Şimdi size bunu en iyisi optimize edilen bir sayfa da görsel olarak açıklamak sanırım. Çünkü bu ilişkiler biraz karmaşık bir durumdur. Gözle görülen en iyi anlama biçimidir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Kaynak Adres: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|